Sinds het ontstaan van internet is deze digitale wereld een steeds belangrijker rol in ons dagelijkse leven gaan spelen. Niet alleen op sociaal vlak, maar ook op zakelijk vlak. Het is dan ook geen verrassing dat de marketing daarin mee is gegroeid. Van SEO tot Social Media: internet marketing komt in veel verschillende vormen voor. Maar wat zijn nu eigenlijk de voordelen hiervan? In deze blog vertellen de online specialisten van B&S Media Internetmarketing je graag meer. Lees je mee?

Reden 1: meer winst

De meeste bedrijven zetten Internet marketing in met als doel om meer omzet te draaien. Dit komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Uit verschillende studies blijkt namelijk dat bedrijven – die zich consequent bezighouden met online marketing – meer winst maken dan bedrijven die dat niet doen. Uiteraard gaat het hier om een gemiddelde. Een ding is echter zeker: het loont om je hier – als organisatie – in te verdiepen.

Reden 2: enorm bereik

Vandaag de dag weet bijna iedereen zijn weg naar het internet te vinden. Niet alleen bedrijven, maar ook de consument. Volwassenen. Kinderen. Opa en oma. Slechts een kleine 6% van de Westerse bevolking is nog nooit online geweest. Dit betekent dat je ruim 94% van jouw doelgroep hier kunt vinden. Dat is ont-zet-tend veel! De ideale plek om naar potentiële klanten te vissen, dus.

Reden 3: goed meetbaar

Om erachter te komen of een bepaalde campagne goed werkt, moet je over voldoende data beschikken. Het voordeel van internet is dat bijna alles meetbaar is. Het aantal klikken. De tijd op jouw site. De stappen op jouw pagina. Op deze manier kun je heel makkelijk het rendement van jouw inspanningen berekenen. Door de gegevens te blijven analyseren en jouw campagne te optimaliseren, behaal je straks de grootste winst met minder budget.

Reden 4: overal en altijd bereikbaar

Een ander groot voordeel van internet marketing is de bereikbaarheid. Door in te zetten op de online wereld, ben je altijd en overal zichtbaar. Dus ook na sluitingstijd. Ook maakt het niet uit waar jouw potentiële klant zich precies bevindt. Zoekt hij of zij in de VS naar jouw product of dienst? Ook dan kan het zomaar zo zijn dat ze jou vinden. Daarmee vergroot je de mogelijkheden enorm.

Categorieën: Marketing