Tegenwoordig zijn steeds meer supermarkten ook online te vinden. Hier kun je alle producten van een supermarkt vinden of worden recepten gedeeld door de supermarkt. Er zijn niet alleen producten en recepten te vinden op de website maar je kunt hier tegenwoordig zelfs bestellingen plaatsen. Tegenwoordig hoef je je boodschappen niet meer fysiek te doen maar kan je een bestelling online plaats vinden die vervolgens bij jou thuis wordt afgeleverd. Hiervoor is natuurlijk al veel informatie voor op de website te vinden maar niet alle vragen van de klant kunnen hierdoor beantwoord worden. Een chatbot kan goed helpen bij het beantwoorden van deze vragen.

Wat houdt een chatbot in?

Door een chatbot te integreren op je website neem je een stukje over van de klantenservice van de supermarkt. Klanten kunnen namelijk ook via deze manier hun vragen stellen in plaats van per telefoon of e-mail. Wanneer de klant een chat stuurt in de chatbot wordt er een geautomatiseerd antwoord terug gegeven door de robot. De antwoorden van deze geautomatiseerde chats zijn te vinden in het kenniscentrum die zijn opgesteld door onze chatspecialisten. De chatbot kan op deze manier vragen terugstellen aan de klant om tot een zo concreet mogelijk antwoord te komen. Door het integreren van chatbot krijgt de klant heel snel antwoord op hun vraag hierdoor wordt de klanttevredenheid gestimuleerd.

De toegevoegde waarde van een chatbot voor supermarkten

De chatbots verhogen de efficiëntie van de supermarkt. Vragen worden namelijk uit handen genomen hierdoor is er meer tijd voor andere werkzaamheden. Ook is er minder menselijke interactie nodig aangezien de vragen worden beantwoord worden door een robot. Ook levert het gemak op voor de klant. De vraag die zij hebben wordt namelijk direct beantwoord. Zij hoeven dus niet te wachten op antwoord op de mail. Die verhoogt zoals net al aangegeven de klanttevredenheid bij de klanten.

Categorieën: Geen categorie

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *