Laat je publiek zien waar je voor staat doormiddel van narrowcasting

Laat je publiek zien waar je voor staat doormiddel van narrowcasting

28 november 2019 0 Door Redactie

Om te beginnen moet je eerst weten wat het inhoud. In vertaling naar het Nederlands is “beperkte transmissie”. Wat er mee bedoeld wordt is dat jij een gerichte doelgroep informatie wilt laten zien of mee delen die zich op een bepaalde plek zich bevinden. Deze informatie wordt gedeeld op beeldschermen zoals televisies. Eigenlijk is dit dus een modernisatie van broadcasting. Het grootste verschil zit hem er dan in dat alle informatie die jij deelt dus gespecificeerd is voor de mensen die jij wilt bereiken.

Het doel van narrowcasting


De manier waarop jij de informatie deelt via de schermen noemen we digital signage. Dit kan voor verschillende redenen worden gebruikt en ook voor verschillende groepen. Binnen een bedrijf wordt gebruiken ze dit om makkelijk iedereen op de hoogte te houden van de belangrijke getallen of doelstellingen die behaald moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan een scherm bij het koffie zet apparaat. Of eentje die op de muur hangt in het kantoor waar iedereen goed zicht op heeft. De interne kant kan zo altijd even een blik werpen op de uitgebeelde informatie. Scheelt veel tijd en is erg nuttig.

Je wilt natuurlijk dat de mensen die jouw klant of toekomstige klant zijn een goed beeld krijgen van jouw bedrijf of onder de indruk raken van wat je al bereikt hebt en welke visies of doelen je nog hebt om te behalen.
Denk bijvoorbeeld aan een tandartspraktijk of ziekenhuis. Je hebt hier te maken met wachtruimtes. Dit is een mooie kans om dat te laten zien. Maar dit is niet het enige wat jij kan tonen op de beelden. Hier komen we later nog op terug.


Intern en extern gebruik


Zoals je dus weet is het doel om informatie te delen wat real-time is en makkelijk te vinden. Maar je kan er nog meer mee doen. De voorbeelden voor intern presentatie gebruik zijn:

  • Verandering in een product of dienst
  • Doorgroei mogelijkheden intern
  • Targets die je graag wilt voltooien
  • Het weerbericht rond de tijden dat werknemers naar huis gaan
  • Het nieuws zodat zij ook weten wat er buiten het bedrijf gebeurd
  • Cijfers van concurrenten
  • Motivatie teksten 

Zoals je ziet is het voor veel redenen in te zetten als het gaat om interen philips digital signage. Dit zijn ze nog niet eens allemaal. Je kan natuurlijk ook zelf beslissen wat je wilt zien of laten zien.

Extern wil je dus dat andere mensen er naar kijken. Wat je aan deze groep wilt laten zien is dus ook zelf in te vullen. Maar hier zijn een paar goede tips.

  • Wachttijden
  • Leuke nieuwsberichten
  • Videoclips of foto’s van jouw bedrijf
  • Promotie van jouw product
  • Het weer bericht of verkeersinformatie 
  • Puzzels 
  • Beelden van de natuur of sport voor een gezellige sfeer

Deze dingen kunnen jou en het publiek helpen. Jij kan snel en gemakkelijk de informatie doorgeven en de desbetreffende kijker hoeft niet de lastige vragen te stellen. Of zoals je ziet, het wachten op een afspraak wat leuker maken. Dan gaat de tijd natuurlijk ook wat sneller.