Het is een vraag die door heel veel ondernemers gesteld wordt als ze beginnen met ondernemen: Kies ik voor online marketing of ga ik voor offline marketing? Het antwoord is eigenlijk heel simpel: Waarom niet allebei? Een cross combinatie van zowel online als offline kan namelijk hartikke goed werken, sterker nog: het werkt juist beter dan als je alleen zou kiezen voor het een en niet voor ook nog eens het ander. In dit blog gaan we je meer vertellen over zowel offline als online marketing en hopen we je te kunnen helpen bij het maken van de juiste keuze.

Offline wordt minder populair

Je herkent het vast wel als je regelmatig langs het voetbalveld staat; de ontelbare reclameborden die je om het veld ziet hangen. Dit is een vorm van offline marketing en was vroeger zeer populair. Maar zeg nou eerlijk? Dit werkt toch niet meer echt. Je valt niet op, je kunt je moeilijk onderscheiden, dus waarom zou je hier nog geld aan besteden? Kun je niet meer met het je marketingbudget? Iets waarvan je zeker weet dat je dit kunt meten en dat het je iets op gaat leveren? Dit is een van de redenen dat online marketing steeds populairder wordt.

Online wordt interessanter

Marketinguitingen online worden dus steeds interessanter. Waarom? Omdat de kans groot is dat je doelgroep zich steeds meer online oriënteert in plaats van offline, helemaal in deze corona tijden natuurlijk. Optimaliseer bijvoorbeeld je website door middel van SEO en zorg voor gratis bezoekers naar je website. Axel de Boer is hier bijvoorbeeld een goede specialist voor om in te huren als je in de regio Rotterdam actief bent.

Categorieën: Geen categorie