Het opbouwen van een rijk en divers linkprofiel is voor de eigenaar van elke website met zakelijke motieven interessant. Een goed linkprofiel, dat bestaat uit een rijke verzameling aan backlinks, leidt namelijk aantoonbaar tot een betere ranking in de Google-zoekresultaten. Ben je van plan de taken die bij linkbuilding komen kijken in eigen beheer op te pakken? Lees dan zeker de vier hieronder beschreven adviezen even door.

Niet te veel links tegelijk

Weliswaar draait het bij linkbuilding vooral om het verzamelen van backlinks. Hierbij is het relevant dat de hoeveelheid backlinks toeneemt. Het toevoegen van enorm veel linkjes in korte tijd is echter niet de bedoeling. De kans is dan namelijk groot dat Google dit beoordeelt als onnatuurlijk. In het slechtste geval bereik je dan zelfs een tegenovergesteld effect. Het langzaamaan uitbreiden van je backlinks werkt dus veel beter.

linkbuilding

Verschillende afkomsten

Niet alleen de aantallen backlinks zijn belangrijk, het is ook relevant waar deze links geplaatst zijn. Wat dit betreft is het ideaal als je ervoor zorgt dat je backlinks op zoveel mogelijk externe websites zijn geplaatst.

Zoektermen

Van essentieel belang is verder dat je je op voorhand al goed beseft op welke zoektermen je in Google beter wilt scoren. Het zijn namelijk juist deze zoektermen die in eventuele artikelen die je extern plaatst moeten terugkomen. Uiteraard moet dit dan ook de zogeheten anchortekst zijn.

Relevantie

Tenslotte zul je er op toe moeten zien dat je de backlinks naar jouw website plaatst (of laat plaatsen) op externe sites die wel enige relevantie vertonen. Het liefst gaat het dan zelfs om sites die op welke manier dan ook deel uitmaken van hetzelfde werkveld als jouw organisatie. Mocht je op deze site een artikel plaatsen met daarin een backlink verpakt, dan moet ook dit artikel relevant zijn.

Categorie├źn: Zakelijk

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *