Graag wil ik je vandaag wat meer gaan vertellen over IT Service Management, dan wel wat het precies is en waarvoor jij het kan gaan gebruiken op het gebied van ICT. Helpdesk software bestaat namelijk in vele vormen voor veel verschillende doeleinde. Er zijn servicedesk applicaties die zich specifiek richten op de IT, met submodules voor bijvoorbeeld PC, software applicaties, klantenservice software om bijvoorbeeld vragen te beantwoorden over rijbewijzen of vergunningen en licenties. Werknemers of klanten nemen contact op met de IT helpdesk bij vragen of problemen. Dit kan bijvoorbeeld via de telefoon, e-mail, social media en nog veel meer kanalen. Helpdeskmedewerkers maken een ticket, call of request aan om die later te laten verwerken. Dit is dan ook iets wat vrij breed inzetbaar is. 

De interne helpdesk

ServiceDesk Plus is de IT Service Management oplossing voor interne support vragen van klanten, als je het aan mij vraagt. Met behulp van deze tool manage je eenvoudig interne vragen van afdelingen en individuele collega’s. Onwijs handig en efficiënt natuurlijk. Deze support vragen worden hierbij direct ondergebracht bij de desbetreffende afdeling waardoor ze efficiënt en gemakkelijk opgepakt kunnen worden. In de meeste gevallen wordt deze gekoppeld aan een Active Directory systeem. Service management is dan ook de octopus in belangrijke bedrijfsprocessen en zorgt voor het efficiënt managen van de interne IT helpdesk. Hopelijk is deze informatie een beetje duidelijk en overzichtelijk voor je geweest. Als je meer wilt weten over bijvoorbeeld dit onderwerp of over het product zelf dan kan dat. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op de website van cbabenelux.nl.


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *